Zupa porowa z mięsem mielonym i serkami topionymi

zupaporowaPozycja absolutna na zimowe obiady, kiedy za oknem leży mnóstwo śniegu, a ze spaceru wraca się z czerwonym nosem. Zupę porową pierwszy raz jadłam u Arturowej Babci Olki, kiedy jeszcze nie za bardzo przepadałam za porami. W ogóle babcia Olesia to wspaniały człowiek – musicie z nią kiedyś zaimprezować, zagrać w grę planszową, albo najlepiej dać do ponoszenia ciężkie siatki ;)

Niestety nie znam tajemnego przepisu Olesi, dlatego sama odtworzyłam przepis na zupę porową. I udało się. Zupa jest pyszna, pełna wartościowych warzywnych cudów, i kremowa od serka topionego.

Składniki:

  • 1 litr bulionu (dowolnego, może być z kostki)
  • 3 pory
  • 2-3 duże marchewki
  • 4 większe ziemniaki
  • 250 g mięsa mielonego wołowo-wieprzowego
  • 3 serki topione (3 x 100 g)
  • sól, pieprz

W większym garnku zagotować bulion. Warzywa umyć i pokroić. Pory: pokroić w plastry białą i jasnozieloną część. Marchew: obrać i pokroić w krótkie paski. Ziemniaki: obrać i pokroić w kostkę. Wrzucić do bulionu 1 i 1/2 porcji porów, marchew i ziemniaki. Gotować pod przykryciem aż warzywa zmiękną (około 20 minut).

W tym samym czasie na patelni podsmażyć (nie używając tłuszczu!) mięso mielone. Doprawić solą i pieprzem. Do mięsa dodać pozostałą część porów, podusić pod przykryciem aż pory zmiękną. Po tym czasie mięso wraz z porami dodać do zupy. Przemieszać i chwilę pogotować.

Dodać serki topione i gotować do całkowitego rozpuszczenia. Jeśli potrzeba, doprawić zupę solą i pieprzem.

Czy Wam też pory kojarzą się z hatifnatami z Muminków?

hatifnaty

10 uwag do wpisu “Zupa porowa z mięsem mielonym i serkami topionymi

  1. ja dziś zrobiłam tak:
    pory poddusiłam na oliwie, do tego 1/4 selera w kostce, jak zmiękkło dodałam kostke rosołową i zalałam wodą, zagotowałam, dodałam serki topione, zmiksowałam na krem, dodałam pokrojoną w kostkę marchewkę, ziemniaka, dodałam mięso mielone i pogotowałam to wszystko jakieś 20-30min, wyśmienite, doprawiłam oliwą peperoncino dla pikanterii…

  2. Pingback: Zupa z łososiem z ziemniakami, koperkiem i serkiem topionym | Stoliczku nakryj się - Przepisy i rysunki kulinarne

  3. Pingback: Zupa z łososiem, ziemniakami, koperkiem i serkiem topionym | Stoliczku nakryj się - Przepisy i rysunki kulinarne

  4. Zupa bardzo dobra, choć dla mnie za dużo serka topionego (ale ja zup z serkiem nie lubię, a tę chętnie zjadłam). Bardzo sycąca. Fajnym pomysłem jest to, że nie robi się z mięsa klopsików (trochę się tego obawiałam, że taki ,,bełt” będzie sobie pływać). Tym czasem mięsko przypomina ser żółty roztopiony w zupie (konsystencją, nie smakiem). Polecam i czekam na wątróbkę…

  5. Robiłam dzisiaj tą zupkę – jestem zachwycona! Ogólnie jestem wielką fanką zup jarzynowych, a dość dawno nie miałam z nimi styczności :)
    Z Twojego przepisu zmodyfikowałam tylko ilość wody i mięsa (2 litry z dwoma kostkami i mięsa więcej niż 250g), ponieważ ilość warzyw w zupie znacznie przewyższała poziom wody :D
    Ale wyszło mi to na dobre, bo zostanie więcej na później! ;D

Dodaj komentarz

