Pizza neapolitańska Petera Reinharta

Doszły mnie słuchy internetowe, że to najlepsze ciasto na pizzę. Postanowiłam sprawdzić, mimo, że nie byłam przekonana, bo tak bardzo rozkochał mnie ten przepis i myślałam, że nie skorzystam długo z innego. ‚Best pizza dough’ podbiło moje serce, i mam nadzieję, że podbije i Wasze!

Składniki (na 3 blaty; podaję jak w oryginale):

  • 4 i 1/2 – 5 szklanek mąki typu 0 lub 00 (nie miałam, użyłam tortowej)
  • 1 i 3/4 łyżeczki soli morskiej
  • 1 łyżeczka suszonych drożdży (u mnie około 13 g świeżych)
  • 1 i 3/4 szklanki ciepłej wody
  • 1/4 szklanki oliwy

Sos:

  • 1 puszka pomidorów
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki masła lub oliwy
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 1 łyżeczka suszonej bazylii
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • sól, pieprz
  • mozarella, świeża bazylia, oliwa

Ciasto: Drożdże rozpuszczamy w ciepłej wodzie. Mąkę łączymy z solą oraz oliwą. Łączymy mokre i suche składniki i wyrabiamy ciasto kilka minut. Odstawiamy na około 5 minut. Po tym czasie ponownie wyrabiamy ciasto przez około 2 minuty. Przekładamy kulę ciasta do miski wysmarowanej oliwą lub olejem. Przykrywamy folią lub ściereczką i pozostawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na około 30 minut.

Sos: W tym samym czasie przygotowujemy sos. Rozgrzewamy na patelni lub w garnku z grubym dnem masło/oliwę, dodajemy wyciśnięte ząbki czosnku i smażymy około minuty. Dodajemy pomidory w puszce, doprawiamy solą, pieprzem oraz ziołami. Dusimy na małym ogniu przez około 10-15 minut (sos powinien być gęsty, odparowany). Po zdjęciu z ognia, studzimy.

Rozgrzewamy piekarnik do maksymalnej temperatury (250’C), ustawiając górny palnik.

Wyrośnięte ciasto dzielimy na 3 części. Oprószamy mąką blat i każdą część ciasta rozwałkowujemy na cienkie blaty o grubości około 0,5 cm. Układamy na blasze do pieczenia i odstawiamy na jeszcze 20-30 minut do wyrośnięcia. Blaty smarujemy sosem pomidorowym, na sos układamy plastry mozarelli. Pizze wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 10-12 minut.

Po wyjęciu posypujemy liśćmi świeżej bazylii i skrapiamy oliwą.

Jedna uwaga do wpisu “Pizza neapolitańska Petera Reinharta

Skomentuj

