Sernik na zimno z truskawkami

Sernik na zimno z owocami pojawiał się na stole zawsze wtedy, kiedy miałam urodziny (i nie tylko). Babcia robiła serniki warstwowe, z serków homogenizowanych i kolorowych galaretek. Mama tradycyjnie na biszkopcie z owocami i galaretką. Absolutne smaki dzieciństwa, a zwłaszcza wakacji. Akurat w sam środek wakacji przypadają moje urodziny, co było kiedyś niemałą tragedią. Nie mogłam wyprawiać prawdziwych przyjęć urodzinowych, wszyscy wyjeżdżali na wakacje, a ja żałowałam prezentów, które mogłabym dostać od wielu fajnych koleżanek i kolegów.

Składniki:

  • 1 paczka biszkoptów
  • 1 galaretka truskawkowa
  • 3 łyżki żelatyny
  • 5 serków homogenizowanych waniliowych (ja użyłam Danio, po 150 g)
  • 200 ml śmietany 36%
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 2-3 szklanki truskawek, bez szypułek, przepołowionych

Tortownicę wyłożyć dokładnie (!) papierem do pieczenia (tak, aby wystawał ponad brzegi formy) lub folią aluminiową. Jeśli nie zrobimy tego dokładnie, galaretka, którą będziemy zalewać owoce, wypłynie nam brzegami (zupełnie tak jak mi na początku ;)).

W formie ułożyć ciasno biszkopty. Galaretkę owocową rozpuścić według instrukcji na opakowaniu (2 szklanki gorącej wody), odstawić do ostudzenia.

Żelatynę rozpuścić w 100 ml gorącej wody i połączyć z serkami waniliowymi. Śmietanę ubić z cukrem pudrem i połączyć z serkami. Dokładnie zmiksować, a następnie przełożyć na biszkopty. Wstawić do lodówki do czasu aż masa serowa stężeje – minimum dwie godziny.

Na masie serowej ułożyć połówki truskawek, a następnie delikatnie zalać owoce galaretką. Wstawić ponownie do lodówki do stężenia – najlepiej na całą noc.

3 uwagi do wpisu “Sernik na zimno z truskawkami

Skomentuj

