Sałatka z awokado i bekonem

Sałatkę z awokado i zrumienionym bekonem na sałacie maślanej jadłam w jednej z przytulnych knajpek na dachu w Lindos i jest to pierwsze danie, które chciałam Wam przywieźć z Rodos. Nic bardziej balalnego jak te trzy składniki, które idealnie łączą się w smaku, a mogą stanowić bazę do wytworniejszych wersji. Mi jednak ta wersja wystarczy, a potrzebujemy do niej:

Składniki (na 2 osoby):

  • 1/2 główki sałaty maślanej
  • 1 dojrzałe awokado
  • 8 plasterków bekonu (ja kupiłam bekon parzony z Biedronki)
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 łyżki musztardy
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • sok z cytryny
  • bagietka lub jasne pieczywo

Przygotować dwa duże talerze obiadowe.

Sałatę opłukać, pokroić lub porwać na mniejsze kawałki. Ułożyć na talerzach. Awokado obrać ze skóry, przepołowić, pokroić na średnio cienkie plastry i ułożyć na sałacie. Plastry bekonu pokroić ewentualnie w mniejsze kawałki, usmażyć na patelni (bez dodatkowego tłuszczu!) do momentu aż się mocno zarumienią. Zdjąć z patelni i ułożyć na wierzchu sałatki.

Podawać sałatkę skropioną sokiem z cytryny oraz dressingiem z musztardy, oliwy oraz octu.

3 uwagi do wpisu “Sałatka z awokado i bekonem

Skomentuj

