Sernik z malinami i czekoladą

Lubicie połączenie czekolady i owoców? Ja bardzo! Może dlatego, że kwaskowy smak owoców przełamuje za mocną (jak dla mnie) słodycz czekolady. Przepisy na sernik z malinami i czekoladą przeglądałam już jakiś czas temu. W ostateczności nie zdecydowałam się na żaden z nich, a sernik upiekłam opierając się na tym przepisie. Reszta była już kwestią fantazji.

Składniki:

Spód:

  • 200 g czekoladowych kruchych ciasteczek
  • 1 pełna łyżka kakao
  • 50 g masła

Masa serowa:

  • 1 kg twarogu sernikowego mielonego w wiaderku (jestem wierna President 4%)
  • 2 białka jajka
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • 200 g białej czekolady
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 1 mały koszyczek malin

Okrągłą formę do pieczenia o średnicy 20-24 cm wyłożyć pergaminem do pieczenia, pozostawiając wysokie brzegi. Piekarnik nagrzać do 180’C (bez termoobiegu).

Ciasteczka drobno pokruszyć (ja wrzucam ciasteczka do woreczka foliowego, a następnie woreczek foliowy z ciastkami do kolejnego woreczka i rozbijam ciastka tłuczkiem do mięsa). Dodać łyżkę kakao oraz roztopione masło, całość dokładnie wymieszać. Ułożyć na dnie formy, dociskając łyżką. Wstawić do lodówki.

W dużej misce połączyć twaróg, białka, cukier, mąkę oraz rozpuszczoną białą czekoladę. Wszystko dokładnie wymieszać, najlepiej mikserem. 3/4 porcji malin delikatnie połączyć z masą serową. Całość wyłożyć na przygotowany wcześniej spód, wyrównać nożem powierzchnię.

Rozpuścić ciemną czekoladę. Delikatnie polać wierzch sernika, a następnie widelcem kilkoma energicznymi ruchami utworzyć ‚świderki’.

Sernik wstawić do nagrzanego piekarnika i od razu zmniejszyć temperaturę do 120’C. Piec ok. 60-70 min. Po tym czasie ciasto wystudzić, zaczynając od lekko uchylonego piekarnika.

Podawać z pozostałą częścią świeżych malin.

A przepisy na inne serniki znajdziecie tutaj.

17 thoughts on “Sernik z malinami i czekoladą

    • bez termoobiegu, to dobrze, bo jego nie używamy :) zaś z temperaturą ciężko mi powiedzieć – czy posiadasz instrukcję do piekarnika? może jakieś fora internetowe będą w stanie pomóc z konkretnym modelem?

  1. Sernik niebo w gębie. Zrobiłam Tesciom na rocznicę slubu. Dostałam prikaz, że mam go robić za każdym razem jak spotkamy się w tym samym gronie :). Pytanie tylko, czy mrożone maliny też dadzą radę?

Skomentuj

