Brownie

Zakochacie się w tym brownie, obiecuję! Ja przez kilka lat szukałam ideału, po tym jak pierwszy raz jadłam to ciasto w Stanach. Dotychczasowe brownie, które piekłam, były smaczne, ale do ideału jeszcze wiele im brakowało (zwłaszcza wersji mikrofalówkowej – ohyda!). Do mej radości dołączył jeszcze fakt, że ciasto upiekłam wczoraj wieczorem, więc zdążyło się ostudzić i ‚osiąść’. Wstałam zatem wczesnym rankiem, żeby sprawdzić co słychać w foremce. Szklanka mleka, kawałek mocno czekoladowego brownie – czy można lepiej zacząć dzień?

Składniki:

  • 185 g masła
  • 185 g gorzkiej czekolady
  • 3 jajka
  • 220 g brązowego cukru
  • 40 g kakao
  • 85 g mąki pszennej
  • 50 g mlecznej czekolady
  • 50 g białej czekolady

+ kwadratowa forma 20 x 20 cm.

Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzać do 180’C góra-dół/160’C z termoobiegiem.

Masło pokroić na mniejsze kostki. To samo zrobić z gorzką czekoladą. Masło i czekoladę wrzucić do miski i rozpuścić w kąpieli wodnej lub mikrofalówce. Odstawić.

W dużej misce rozbić jajka. Dodać cukier. Składniki miksować tak długo aż konsystencja będzie przypominać szejk (kilka minut; to naprawdę fajne zajęcie, masa jajeczna zaczyna się robić lepka i gęsta, mhm!). Następnie wmiksować rozpuszczoną wcześniej gorzką czekoladę z masłem. A na samym końcu kakao oraz mąkę. Ciasto powinno być naprawdę gęęęęęste!

Białą oraz mleczną czekoladę pokroić na malutkie kosteczki. Lekko wymieszać z ciastem. Całość przełożyć do formy i wstawić do nagrzanego piekarnika na 30-35 minut. Jeśli ciasto jest w środku nadal surowe, wstawiamy na kolejne 5 minut.

5 thoughts on “Brownie

  1. Znam podobny przepis z tym że białą i mleczną czekoladę także rozpuszczam z masłem.
    O takie wersji jak Twoja jeszcze nie słyszałam- przetestuję! ;D

Skomentuj

