Makaron ze szpinakiem i gorgonzolą

Dzisiejszy makaron był pyszny… przepyszny! W całości zrobiony przez Artura. Ja tylko jadłam. Źródło: kwestiasmaku.com.

Składniki (dla 2 osób):

  • 1 łyżka oliwy
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/4 cebuli drobno posiekanej
  • 250 g świeżych liści szpinaku
  • 1 łyżka masła
  • 1/3 szklanki śmietany Rama Cremefine do gotowania
  • 100 g sera gorgonzola
  • sól, pieprz
  • makaron penne

Makaron ugotować w osolonej wodzie zgodnie z instrukcją na opakowaniu.

W między czasie na patelni rozgrzać oliwę. Zeszklić cebulę razem z wyciśniętym czosnkiem. Szpinak umyć, osuszyć i wrzucić na patelnię razem z masłem. Gotować aż szpinak zmięknie. Wlać śmietanę, wymieszać i podgotować. Dodać gorgonzolę i gotować do rozpuszczenia się sera. Sos doprawić solą i pieprzem.

Ugotowany makaron przełożyć na patelnię, dokładnie wymieszać z sosem.

Rama Cremefine na płycie. Można i tak, ale lepiej trafić do patelni ;)

4 uwagi do wpisu “Makaron ze szpinakiem i gorgonzolą

  1. Ugotowałem dzisiaj, mimo że za szpinakiem nie przepadam szczególnie(jałowy i mdły). Lecz cóż poczyniłem? Ano dodałem ostrości: chilli w proszku i papryczki oraz pomidory suszone(Magda, btw. ususz sobie trochę póki są na rynku dość tanie i jeszcze nie plastikowe!).
    I pyszności, cudowności naprawdę! Szpinak lowe i gorgonzola tym bardziej :)
    Fajny przepis, danke! :*

Skomentuj

