Placuszki z ricottą i maślanką

Placuszki z ricottą już raz pojawiły się na moim blogu. Pochodziły ze strony Nigelli i było to naprawdę wspaniałe śniadanie. Przepis na dzisiejsze placuszki zaczerpnęłam z kolei ze Sweet Paul Magazine (znacie? Gorąco polecam – niesamowite zdjęcia i mnóstwo stron z ładnymi przepisami), podobnie jak na zupę z pieczonych pomidorów. Jeśli placki Nigelli były wspaniałe, to te są jeszcze lepsze! Puuuuuszyste, malutkie i słodkie. Ze składników, które podaję wychodzi około 25 placuszków. Dużo? Niekoniecznie. Ja sama zjadłam 12 sztuk ;)

Składniki (na 25 sztuk małych placuszków):

  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki cukru (lub mniej)
  • szczypta soli
  • 4 jajka
  • 1 i 1/2 szklanki maślanki
  • 200 g ricotty
  • masło lub olej do smażenia
  • syrop klonowy/miód/sos truskawkowy*/owoce

W dużej misce połączyć suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, cukier oraz sól. Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Żółtka, maślankę oraz ricottę wymieszać. Połączyć z suchymi składnikami, a następnie dodać ubite białka. Wszystko dokładnie wymieszać – ja zrobiłam to mikserem.

Rozgrzać patelnię, wlać tłuszcz. Nakładać po około 3 łyżki ciasta na każdy placuszek. Smażyć na złoty kolor. Podawać z dowolnymi składnikami. Ja jestem wierna owocom i musom owocowym.

* sos truskawkowy: truskawki zmiksować na gładką masę, dodać ewentualnie cukier puder. Placki są jednak słodkie, więc pominęłam cukier puder.

2 thoughts on “Placuszki z ricottą i maślanką

  1. Pingback: Cheesecake – sernik amerykański « Stoliczku nakryj się – Przepisy i rysunki kulinarne

Skomentuj

