Risotto z dynią, rukolą i parmezanem

Po zrobieniu zupy z dyni został mi jeszcze kawałek, który wiedziałam od razu, że wykorzystam do risotto. Szukałam jednak idealnego przepisu, aż natknęłam się na film Gordona Ramsey’a. To drugie moje risotto, które robiłam dotychczas – jest obłędnie dobre (Boże, dlaczego wszystkie włoskie dania muszą być takie smaczne!). Szczerze polecam. Mam nadzieję, że choć przez chwilę poczujecie się jak w jednej z restauracji Gordona ;)

Składniki (na 2-3 osoby):

  • 400 g dyni (300 g + 100 g)
  • 200 g ryżu arborio
  • 750 ml wody
  • 1 kostka bulionowa
  • 25 g tartego parmezanu
  • duża garść rukoli
  • masło
  • oliwa
  • sól, pieprz

300 g dyni posiekać w kostkę. Na patelni rozgrzać oliwę oraz łyżkę masła. Wrzucić pokrojoną dynię i dusić na małym ogniu pod przykryciem aż dynia zmięknie. Przełożyć dynię do innego naczynia i zmiksować na gładkie puree.

100 g dyni pokroić w małą kostkę około 1 cm. Usmażyć na pozostałym tłuszczu (już bez przykrycia) na złoty kolor, do momentu aż kawałki dyni zmiękną.

Na dużej patelni zagotować 750 ml wody, dodać kostkę bulionową i wymieszać. Wsypać ryż i gotować do momentu aż ryż zmięknie, podlewając co jakiś czas wodą. Kiedy ryż zmięknie, dodać puree dyniowe, parmezan, kawałki dyni oraz rukolę. Wszystko dokładnie wymieszać. Doprawić solą i pieprzem.

4 uwagi do wpisu “Risotto z dynią, rukolą i parmezanem

  1. Pingback: Makaron z pieczoną dynią, fetą i rukolą « Stoliczku nakryj się – Przepisy kulinarne

Skomentuj

