Zupa krem z kukurydzy

Ale to wspaniała zupa. Idealna, aby się rozgrzać i zregenerować siły, kiedy wraca się zimnym wieczorem do domu. Jest bardzo gęsta i sycąca. Jeśli mieszkacie w Trójmieście, to najlepszą zupę z kukurydzy zjecie w Pueblo. Podają z kawałkami piersi z kurczaka i grzankami. Postanowiłam zrobić podobnie.

Składniki (na 2-3 porcje):

  • 600 ml bulionu
  • 400 g kukurydzy konserwowej odsączonej z zalewy (2 puszki po 400 g)
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka mąki kukurydzianej (lub mniej ziemniaczanej)
  • mleko
  • pieprz
  • 1/2 piersi z kurczaka

Do gorącego bulionu wrzucić kukurydzę i gotować 15 minut. Następnie zmiksować na gładki krem, tak aby pozostało jak najmniej łusek z kukurydzy. Dodać masło. Dodać mąkę, aby zagęścić zupę, a następnie wlać trochę mleka. Doprawić na koniec pieprzem.

Pierś z kurczaka ugotować w osolonej wodzie lub w bulionie. Pokroić w większą kostkę. Podawać wraz z zupą.

5 thoughts on “Zupa krem z kukurydzy

  1. Wydaje mi się, że w Pueblo dają jeszcze pora i zdaje się, że żółtko muszę iść chyba i odświerzyć sobie pamięć;) A zupka kukurydziana należy do moich ulubionych

  2. Właśnie szukałam przepisu jak z Pueblo ponieważ ich zupa jest cudowna. Spróbuje zrobić z Twojego przepisu mam nadzieję, że też smacznie wyjdzie :)

  3. pierwszy raz robiłam tę zupę i jestem zachwycona! :D mój chłopak zresztą też, powiedział, że gdyby nie to, że ja zrobiłam, to w życiu by nie spróbował nawet takiej;) dodałam jednak trochę śmietanki żeby była bardziej delikatna i to był strzał w dziesiątkę.

Skomentuj

