Pudding ryżowy z gruszkowym purée

I żeby nie być gołosłowną, że te przepisy Sophie Dahl to takie fajne, a wcale ich nie zrobiłam, mam dla Was coś z rozdziału Jesień! Pudding ryżowy z gruszkowym purée zaczął mi już smakować, zanim jeszcze zdążyłam go zjeść. Zapach cynamonu, kardamonu, mleka i gruszek, jaki unosi się podczas gotowania, od razu stawia przed oczami obraz złotych liści i słońca. Ja osiągam sto procent ekscytacji nad garnkiem, kiedy już po zapachu wyczuwam, że – TAK, to jest TO!

Składniki (na 2 osoby):

  • 1 i 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki ryżu (dowolnego; ja użyłam arborio do risotto, lubię jak chłonie płyny i robi się kleisty)
  • 1 strąk kadramonu (kardamon nie jest tani, ale warto go mieć, bo wspaniale nadaje charakteru kawom i deserom; ja kardamon dostałam od Kamisa na konferencji blogowej, i długo się przy nim czaiłam)
  • 2 kawałki kory cynamonowej (wystarczy 1-2 cm)
  • 2 gruszki
  • 1/4 szklanki soku jabłkowego

W garnku o grubym dnie zagotować mleko, wsypać ryż. Zmiażdżyć strąki kardamonu, i wydobyć ziarna ze środka. Dodać do mleka wraz z 1 korą cynamonu. Gotować na bardzo małym ogniu do momentu aż ryż całkowicie wchłonie mleko i będzie miękki (około 20 minut). Po tym czasie usunąć korę z puddingu.

W między czasie obrać gruszki, usunąć gniazda nasienne i pokroić w plastry. Ułożyć w rondelku, zalać sokiem jabłkowym i dołożyć na czas gotowania 1 korę cynamonu. Gotować kilka minut aż gruszki całkowicie zmiękną. Usunąć korę, a gruszki zmiksować na gładkie purée.

Podawać pudding na ciepło z dużą ilością purée. Sophie w przepisie sugeruje też z miodem lub syropem klonowym i śmietanką.

3 uwagi do wpisu “Pudding ryżowy z gruszkowym purée

    • Gin, ja się nie orientuję, jak wygląda zamawianie przez internet na zagranicznych stronach, ale chyba z naszymi polskimi nie jest tak źle;) na merlin.pl czy empik.com nigdy się nie zawiodłam. Zawsze można poszperać w Empiku stacjonarnym, ja to lubię robić ;)
      Pudding jest pyszny, robiłam dwa dni pod rząd, i zrobię jeszcze nie raz!

Skomentuj

