Brownie z bananami

browniebanan

Listopadowo-grudniowa aura mnie wykańcza. Ciemno zaczyna być już o 14. Od tygodnia choruję na niezidentyfikowane kręcenie się w głowie i ostatnio bardzo mam ochotę na czekoladę. To już wiecie skąd ciasto brownie z bananami. Przepis pochodzi ze „Złotej Księgi Czekolady”. Ciasto jest mokre, z lekkim posmakiem banana, pyszne. Najlepsze po wystygnięciu. W dobrej kondycji trzyma się nawet kilka dni, o ile dotrwa. Zróbcie, bo jest pyszne. Jedno z lepszych brownie jakie jadłam.

Składniki:

  • 225 g mąki
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/8 łyżeczki soli
  • 180 g gorzkiej czekolady
  • 180 g masła
  • 250 g brązowego cukru
  • 3 jajka
  • 2 dojrzałe banany

+ forma do pieczenia 24 x 28 cm.

Piekarnik rozgrzać do 170’C (bez termoobiegu). Formę wysmarować masłem.

W misce wymieszać mąkę, kakao, proszek do pieczenia i sól.

Czekoladę rozpuścić z masłem i brązowym cukrem (w mikrofalówce lub kąpieli wodnej). Ostudzić i połączyć z suchymi składnikami. Dodać jajka, wyrobić ciasto na gładką masę.

Banany rozgnieść widelcem na miazgę. Lekko wmieszać w ciasto.

Masę przełożyć do formy. Piec przez około 25 minut.

2 thoughts on “Brownie z bananami

  1. O tak aura zdecydowanie zmusza nas do czekoladowego trybu. Ja wczoraj wybrałam się na filiżankę cudownej, gęstej czekolady i pyszne brownie, niestety bez bananów! A w takiej wersji skosztowałabym z przyjemnością :)

Skomentuj

