Zupa serowa z klopsikami

zupaserowaTymczasowo dałam odetchnąć Magazynowi Smak i zabrałam się za szczegółowe przeglądanie Kukbuka. Pozaznaczałam kilka ciekawych przepisów – między innymi na własną nalewkę (polecacie jakieś smaki?), trójwarstwowy tort czekoladowy (warstwa brownie, sernikowa i mus bardzo do mnie przemówiły, mimo, że ja niesłodyczowa) i dzisiejszą zupę serową quattro formaggi. W komplecie z zupą były też malutkie kotleciki wołowe – bardzo smaczny dodatek. Pomyśleć, że jeszcze do niedawna ledwo rozróżniałam wołowinę od wieprzowiny ;) Ja dodatkowo zajadałam zupę z bagietką, maczając pieczywo w zupie. Bardzo pyszne.

Składniki (na 6 osób):

  • 330 ml śmietanki 30%
  • 100 g sera comte
  • 100 g sera gorgonzola
  • 100 g sera cheddar
  • 100 g sera gouda
  • 500 ml bulionu
  • sól, pieprz, papryka słodka lub ostra
  • 300 g mielonej wołowiny
  • 3 łyżeczki suszonych ziół prowansalskich
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • 2 ząbki czosnku

W mniejszym garnku podgrzać śmietankę. Dodać do niej starte sery i gotować na małym ogniu, cały czas mieszając, do momentu aż się roztopią.

W drugim większym garnku podgrzać bulion. Dodać śmietankę z serami, dokładnie wymieszać. Doprawić odrobiną soli (można pominąć, zupa jest wystarczająco słona), pieprzem i paprykami. Sery lubią się przypalać, więc co jakiś czas przemieszać zupę.

Kotleciki: w misce mięso mielone połączyć z ziołami, solą, pieprzem i wyciśniętymi ząbkami czosnku. Wyrabiać rękami mięso tak długo aż składniki równomiernie się połączą. Formować kotleciki wielkości orzecha włoskiego. Smażyć na rozgrzanej oliwie kilka minut. Po zdjęciu z patelni, przełożyć na ręcznik papierowy, aby usunąć nadmiar tłuszczu.

zupaserowa1

2 thoughts on “Zupa serowa z klopsikami

Skomentuj

