Pieczarki faszerowane

pieczarkifaszerowaneInspiracją dla tego przepisu był Jamie. Przeglądałam rano stos książek kucharskich zalegających koło mojego łóżka, kiedy natknęłam się na faszerowane pieczarki. Wersja Jamiego wydała mi się jednak mało treściwa, a ja potrzebowałam czegoś obiadowego. Dodałam więc mięso mielone. Tak naprawdę możecie stworzyć farsz ze wszystkiego, na co macie ochotę, lub po prostu zalega Wam w lodówce. Bardzo fajna przystawka na dwa kęsy.

Składniki (na 2-3 osoby):

  • 9 dużych pieczarki (lub ile Wam się zmieści w brytfance; wybierajcie jak największe, podczas pieczenia grzyby puszczają wodę i bardzo się obkurczają)
  • 1/2 papryki czerwonej
  • 1/2 papryczki chili
  • 1 ząbek czosnku
  • 100 g mięsa mielonego
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
  • 1/2 łyżeczki startej skórki z cytryny
  • 1/4 łyżeczki soli
  • szczypta pieprzu
  • kilka plastrów żółtego sera

Piekarnik nagrzać do 200’C.

Pieczarki dokładnie umyć, nie obierać. Delikatnie usunąć całe nóżki, powinno powstać wgłębienie w kapeluszu.

Papryki drobno pokroić. Wycisnąć ząbek czosnku. Wymieszać z mięsem, natką, skórką z cytryny, solą i pieprzem. Nakładać farsz do kapeluszy tak, aby powstała niewielka górka. Na wierzchu niewielkie plasterki sera.

Brytfankę wysmarować oliwą. Ułożyć pieczarki. Zapiekać w piekarniku przez około 10 minut palnik góra-dół, a następnie jeszcze kilka minut palnik góra, aby przyrumienić warstwę sera.

pieczarkifaszerowane2

pieczarkifaszerowane4

3 thoughts on “Pieczarki faszerowane

Skomentuj

