Muffinki z truskawkami i serkiem waniliowym

muffinytruskawki1Niesamowite muffinki! Bardzo dawno nie jadłam takich dobrych, o ile w ogóle jadłam TAKIE dobre. Duże, pachnące i bardzo wilgotne w środku. Zjadłam kilka na gorąco (bardzo gorąco!), i pierwszy raz w życiu przekonałam się, co oznacza powiedzonko mamy z dzieciństwa: „Nie jedz gorącego ciasta”. Zatem z bolącym, lecz bardzo radosnym brzuchem zapraszam Was na muffiny z truskawkami.

Składniki (na 7-8 dużych babeczek):

  • 150 g mąki
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • 60 g cukru (u mnie 50:50 biały i brązowy)
  • 40 ml oleju
  • 180 g serka waniliowego
  • 1/4 szklanki mleka
  • 7-8 truskawek

Piekarnik nagrzać do 160’C.

Mąkę, sodę i sól wymieszać. Dodać jajko, cukier, olej, serek, mleko i dokładnie wymieszać. Ciasto przełożyć do formy wyłożonej papilotkami do muffinek do wysokości 3/4 foremki.

Truskawki pokroić na ćwiartki, wcisnąć delikatnie w ciasto (po 2-3 ćwiartki).

Piec około 25-30 minut.

muffinek

muffinytruskawki

muffinytruskawkigif

2 thoughts on “Muffinki z truskawkami i serkiem waniliowym

Skomentuj

