Kuchenna wishlista

kuchennemusthave

O czym marzę na lipiec, i czego jeszcze brakuje w mojej kuchni? Powyżej kilka kuchennych rzeczy, które od jakiegoś czasu znajdują się na mojej liście do kupienia lub do pomarzenia.

Moja zastawa coraz bardziej zaczyna się składać z pojedynczych sztuk talerzy, szklanek, miseczek. Są nawet łyżki bez kompletu, widelec zwinięty od kogoś, “bo ładnie wyglądał”, nóż z wyprzedaży. Myślę, że to przypadłość większości blogerek kulinarnych, które robią zdjęcia. Zbieramy wszystko – w pojedynczych sztukach wystarczy – co fajnie wyjdzie na zdjęciu. Dlatego talerz (1. IKEA) bardzo widzę już na swoich zdjęciach. Widzę też na nich piękne białe sztućce (4. Zara Home) i te rustykalne (5. IKEA). W tych obu przypadkach marzę o pełnych kompletach. Brakuje mi pięknych sztućców.

Od dłuższego czasu też przymierzam się do zakupu ostrych noży. W mojej kuchni najzwyczajniej ich brakuje. Ceramiczne noże (3. Lightinthebox.com) podpatrzyłam u mego lubego i od razu się zakochałam. Są ostrrrrre i lekkie. Najlepiej skroiłabym mu wszystko, co posiada w lodówce.

Tarka do skórki cytrynowej, parmezanu, czy gałki muszkatołowej (6.) to z kolei moja zmora już od bardzo wielu miesięcy. Czy wiecie, gdzie można taką kupić? Śnię o niej po nocach, lecz nigdzie nie mogę napotkać. Zaraz za tarką śnię o patelni żeliwnej (7.), lub patelni z odpinaną rączką. Tutaj raczej ograniczam finanse, bo to czysta ekstrawagancja już. Patelnia, którą można włożyć do piekarnika, zaraz po tym, jak przed chwilą smażyło się na niej, aby zrumienić wierzch potrawy? Mhm…

A najlepsze (i bodajże najtańsze) na koniec. “Książka kucharska dla samotnych i zakochanych” Henryk Vitry i Maria Lemnis, która krąży po Internecie za kilka złotych, a ja nie mogę się zmobilizować, żeby raz, a porządnie ją zamówić. Wielu nauczyła gotować, wielu śmieszy słownictwo, i w ogóle jest och i ach, do wciągnięcia w jeden wieczór. Moje największe marzenie z tej listy.

A Wy? O czym marzycie, aby znalazło się w Waszej kuchni? Może maszynka do lodów w ten upalny dzień? No dobra, maszynka to mój numer 8.

2 thoughts on “Kuchenna wishlista

Skomentuj

