Pierogi z jagodami i miętą

pierogizjagodami

Pierogi z jagodami były doskonałym zwieńczeniem dość męczącego weekendu. Balowaliśmy bowiem na weselu znajomych w Olsztynie (polecam Klub Przystań – niesamowicie urokliwe miejsce ze wspaniałym jedzeniem!) i odwiedzaliśmy moich Rodziców. Właściwie po powrocie mogłam już tylko pędzić do łóżka, kiedy przypomniałam sobie, że w lodówce czekają na mnie jagody. A na te są dwa najlepsze sposoby – jagody z cukrem i pierogi z jagodami. Wieczorne wałkowanie i lepienie ciasta tak bardzo relaksuje, że z zaśnięciem nie ma kłopotu, a obiad na następny dzień gotowy. I uwaga – to moje pierwsze własnoręcznie robione pierogi. Przeszperałam sporo Internetu w poszukiwaniu przepisu na najlepsze ciasto. Wybrałam to bez jajek i jest wspaniałe! Delikatne, nie klejące się, nie za miękkie, nie za twarde, lekkie, bardzo wdzięczne podczas wałkowania. W upalnie dni w sam raz.

Składniki (na około 30 sztuk):

  • 3 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 szklanka gorącej wody
  • 3 szklanki jagód
  • 1 łyżka esencji waniliowej
  • 1 łyżka cukru
  • pęczek listków mięty

W dużej misce połączyć mąkę z solą, a następnie wlać gorącą wodę. Formować ciasto w misce, a następnie przełożyć na blat i ugniatać przez kilka minut, do momentu aż ciasto będzie gładkie i elastyczne. Blat podsypywać co jakiś czas niewielką ilością mąki. Odstawić, aby ciasto odpoczęło. Zrobić farsz.

Jagody umyć, osuszyć. Połączyć z cukrem i esencją waniliową. Dodać posiekane listki mięty. Delikatnie wymieszać.

Ciasto podzielić na części i bardzo cienko rozwałkować. Za pomocą szklanki lub dużego kieliszka do wina wyciąć kółka. Nałożyć około 1 łyżeczki farszu i dokładnie zlepić brzegi palcami. Dodatkowo brzegi ciasta można pokarbować za pomocą widelca. Pierogi układać na oprószonym mąką blacie.

W dużym garnku zagotować wodę z solą. Delikatnie wrzucać pierogi i gotować kilka minut od wypłynięcia. Wyjąć pierogi łyżką cedzakową.

Pierogi podawać ze śmietanką i cukrem oraz świeżymi listkami mięty. Dobrze smakują również ze śmietanką i miodem.

pierogizjagodami1

7 uwag do wpisu “Pierogi z jagodami i miętą

  1. Uwielbiam pierogi z jagodami! Ostatnio robiłam i pierogi i jagodzianki. Na sam widok dostaję ślinotoku… :-) Akurat w weekend jagód nie miałam, ale też byliśmy na weselu :-)

      • Mam kilka przepisów, osobiście korzystam z przepisu mojej babci na ciasto drożdżowe, które super nadaje się do jagodzianek i z przepisu na Kwestii Smaku- nie było przepisu, który by mi nie wyszedł kiedy robiłam wg. opisu. Jeszcze nigdy nie udało mi się stworzyć zakalca ani z tego ani z tego przepisu ;-)

Skomentuj

