Spaghetti z mleczkiem kokosowym

spaghettimleczkokokosowe1Nie miałam jeszcze okazji przeliczyć, ile wpisów na moim blogu stanowią przepisy na makaron. Prawdopodobnie większość. Cenię makarony i sosy do nich za superszybkie i bezproblemowe przygotowanie. Za to, że ubrudzę tylko patelnię, a garnek po gotowaniu makaronu jest prawie czysty. Za to, że kiedy makaron się spokojnie gotuje, ja w przeciągu tych 8 minut mam już gotowy sos. I choć lubię godzinami stać przy garach, doglądać, wąchać, smakować, to czasem, kiedy wracam do domu głodna i zmęczona, mam ochotę szybko coś zjeść. I tu niezawodny jest makaron z sosem. Zupełnie taki jak dzisiaj – mój mały substytut carbonary. Z posmakiem kokosowym. Sama jestem zdziwiona, jak mleczko kokosowe pięknie smakowo łączy się z parmezanem.

Składniki (na 2 osoby):

  • 250 g makaronu spaghetti
  • 200 ml mleczka kokosowego
  • 200 g szynki lub chudego boczku
  • 1/3 szklanki tartego parmezanu
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 1 łyżka masła
  • szczypta soli

Makaron ugotować w osolonej wodzie zgodnie z instrukcją na opakowaniu.

Na patelni rozpuścić masło. Dodać pokrojoną w wąskie plasterki lub słupki szynkę i smażyć do momentu aż szynka zacznie się rumienić. Wlać mleczko kokosowe, posolić (szczypta naprawdę wystarczy). Dodać parmezan i mieszać sos aż nieco zgęstnieje.

Odcedzić makaron. Wymieszać z sosem i posiekaną natką pietruszki.

spaghettimleczkokokosowe

2 thoughts on “Spaghetti z mleczkiem kokosowym

Skomentuj

