Makaron z gorgonzolą i brukselką

makarongorgonzolabrukselka1Już na samo słowo „brukselka” wsuwa się przed moje oczy talerz z tym ohydztwem z czasów przedszkola. Jakie to było nieznośne w smaku! Rozgotowane i gorzkie. Darzyłam wielką sympatią panią Gienię i wszystkie kucharki przedszkolne, głównie za pieczone jabłka z powidłami i kaszę manną z sokiem owocowym, ale brukselką zawsze mi podpadały. Jak zresztą wszystkie kucharki wszystkim dzieciom we wszystkich przedszkolach w całej Polsce. Od tamtego czasu nie tknęłam brukselki nigdy więcej!

Aż do niedawnego dnia, po ponad 20 latach, kiedy w Lidlu znów na nią zwróciłam uwagę i dałam kolejną szansę. A niech ma! Tym razem tylko ją zblanszowałam, nie pozwalając na osiągnięcie tego wstrętnego, rozgotowanego koloru zieleni. O niebo smaczniejsza. Właściwie jeśli lubicie blanszowane rośliny kapustne, będziecie równie zaskoczeni jak ja, że to warzywo potrafi dobrze smakować.

Składniki:

  • 250 g makaronu (u mnie mafalde; ale dobrze sprawdzi się penne)
  • 1 łyżka masła
  • 150 g sera pleśniowego (gorgonzola lub lazur)
  • 1/2 szklanki śmietany 30% lub 36%
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 10 brukselek

Makaron ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Na kilka minut przed końcem gotowania dodać do makaronu brukselki.

W między czasie przygotować sos. Rozpuścić masło na patelni. Dodać śmietanę oraz ser pleśniowy. Mieszać do momentu aż ser się rozpuści. Doprawić sokiem z cytryny.

Odcedzić makaron wraz z brukselkami, pozostawiając kilka łyżek wody z gotowania makaronu. Makaron i brukselki przełożyć z powrotem do garnka. Wmieszać sos. Podawać.

football

2 thoughts on “Makaron z gorgonzolą i brukselką

Skomentuj

