Pasta z białej fasoli

pastazbialejfasoliCzasem mam takie okresy, że żadne słowo, które pojawia się w mojej głowie lub rysunek, który tworzy się na ekranie, absolutnie jest nie do przyjęcia. Nie robię nic na siłę, zajmuję się wtedy długimi kąpielami w wannie i czytaniem książek. Tak też było i z tym przepisem. Przelałam na ekran chyba z milion wizji fasoli i kasowałam. Siliłam się na zabawne opisy i kasowałam. Aż w końcu jak nic nie działa, to najlepiej odpuścić. Zwłaszcza, że wczoraj pojawiła się wiosna, więc zimowe spinanie się jest karygodne. Właśnie tak. Jadę wydać ostatnie grosze na żółty, wiosenny płaszcz.

Składniki:

  • 1 puszka białej fasoli
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 4 łyżki oliwy
  • sól
  • zimna woda
  • świeże zioła, chili

Odcedzić fasolę z zalewy. Zblendować na gładką masę fasolę, czosnek, oliwę i kilka łyżek wody. Doprawić solą. Podawać na świeżym pieczywie ze świeżymi ziołami, chili i oliwą.

pastazbialejfasoli1

5 uwag do wpisu “Pasta z białej fasoli

  1. Robiłam podobną pastę fasolową już 3 razy w ciągu ostatnich dwóch tyg. Raz dałam chilli do środka, wcześniej zmielone świeże, drugim razem oprócz chilli była podsmażona cebulka. A przedwczoraj obok tych składników upchnęłam podsmażone pieczarki. Za każdym razem było pycha. Teraz będę testować z suszonymi pomidorami.
    pzd. Ursa, Kapsztad.

  2. od jakiegoś czasu chodzi za mną jakaś pasta. tylko taka oszczędna jeśli chodzi o czas i brudzenie sprzętu. kiedy człowiek chodzi niewyspany a na dworze coraz mniej słońca i jakoś tak z dnia na dzień mniej optymistycznie się robi – potrzebuję czegoś odkrywczego, prostego, zdrowego i szybkiego. i to jest to, bo nie robiłam jeszcze pasty z fasoli :-)

    o, maaaaatko, jak ja Ci zazdroszcze tych kąpieli, tych książek… nawet jak twórcza wena nas opuszcza. u mnie ząbkowanie i generalnie demolowanie domu przez małą „bo ja muszą to wziąć i porozrzucać po całym domu – inaczej nie ma zabawy”. kąpiel odpada. dobry sen tym bardziej, więc gdzie mi tam do książek. póki co (mam nadzieję, że etap przejściowy).

    pozdrawiam!

Skomentuj

