Ciasto z truskawkami i bazylią

ciastobazyliatruskawkaDługi czas temu przeglądając jedną z ładnych gazetek kulinarnych trafiłam na przepis na ciasto bazyliowe z truskawkami i tak bardzo bardzo chciałam je zrobić, że przepis zapodziałam i już nigdy więcej nie znalazłam. Zrobił się czerwiec 2014, pojawiły się truskawki, a ja dostałam wielką skrzynię ziół. I już wiedziałam, które zioło pierwsze zginie – bazylia! W cieście razem z truskawkami. Najpierw upiekłam najzwyklejszy biszkopt z bazylią i truskawkami – zjedliśmy jeszcze cieplutki na plaży. A potem upiekłam drugą wersję biszkoptu – tę dzisiejszą, z przepisu Minta Eats. Jak to ciasto pachnie! Jakie jest wilgotne i puszyste! Zjadłam na ciepło pół blachy. I nie boli mnie brzuch!

Składniki:

  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 jajka
  • 1/2 kostki miękkiego masła
  • 1/2 szklanki świeżej bazylii
  • 1 łyżeczka skórki cytrynowej
  • 300 ml jogurtu greckiego
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 1 i 3/4 szklanki mąki tortowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • truskawki

Blachę o wymiarach 20 cm wysmarować masłem i oprószyć mąką lub bułką tartą. Piekarnik nagrzać do 180’C.

W misce ubić cukier z jajkami na gładką, jasną masę. Dodać masło i nadal ubijać. Dodać liście bazylii i skórkę cytrynową, rozdrobnić w masie jajecznej ręcznym blenderem. Dolać jogurt grecki i esencję, wymieszać.

W drugiej misce połączyć mąkę, proszek do pieczenia, sodę i sól. Dodać mokre składniki, dokładnie wymieszać. Masa powinna być bardzo gęsta. Przełożyć do formy i wyrównać łyżką.  W masę lekko wcisnąć truskawki – mniejsze w całości, duże przepołowione rozcięciem do góry.

Piec przez około 30-40 minut.

ciastobazyliatruskawka1

7 thoughts on “Ciasto z truskawkami i bazylią

  1. Po ciepłym cieście a nawet surowym, podwójnej porcji koglu moglu czy całej tabliczce czekolady na raz nigdy nie boli brzuch! Próbuję to wmówić mamie kiedy popełniam któryś z wyżej wymienionych czynów, a ona nigdy nie wierzy…

Skomentuj

