Serniczki mango

serniczkimango

Post z podróży Toskańskiej wciąż na warsztacie, i jak każdy mój wpis podróżniczy, znów wyszedł bardzo długi! Ale już go uwielbiam. Lubię wracać do tych wszystkich wpisów z miejsc, w których byłam – odświeżają wspomnienia jak nic innego!

Dzisiaj przepis na serniczki mango. Za każdym razem, kiedy chciałam zrobić coś, do czego potrzebowałabym pierścieni cukierniczych, akurat nie znajdowałam ich w sklepie. Kiedy znajdowałam, już ich nie potrzebowałam. W końcu zrobiłam je sama i między innymi o tym w przepisie.

Składniki (5 sztuk):

  • 100 g herbatników maślanych
  • 30 g masła
  • 500 g twarogu sernikowego
  • 100 g cukru drobnego
  • 1 pełna łyżka mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 1 dojrzałe mango
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • 2 łyżki soku z cytryny

Przygotuj składniki na ciasteczkowy spód. Herbatniki bardzo drobno pokrusz – mają przypominać gruby piasek. Rozpuść masło. Połącz herbatniki z masłem i dokładnie wymieszaj.

Ułóż pierścienie cukiernicze* na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce. Do każdego wsyp po około 2-3 łyżeczki pokruszonych ciasteczek i lekko dociśnij. Rozgrzej piekarnik do 180’C.

Obierz mango i pokrój na kawałki. Zblenduj na gładką masę. W misce połącz na jednolitą masę: twaróg, cukier, mąkę, jajko, aromat waniliowy oraz 3 łyżki puree z mango. Masę sernikową przełóż po 2-3 łyżki do każdego pierścienia. Wstaw do piekarnika i od razu zmniejsz temperaturę do 120’C. Piecz przez 30-40 minut.

Ostudź całkowicie upieczone serniczki. Zrób galaretkę mango. W garnuszku podgrzej pozostałe puree z mango i sok z cytryny. Żelatynę umieść z kokilce i zalej kilkoma łyżkami wody, odstaw na parę minut. Kiedy żelatyna nasiąknie, rozpuść ją zupełnie, stawiając kokilkę na gorącej płycie kuchennej (nie dopuszczaj do zagotowania żelatyny!). Rozpuszczoną żelatynę przelej do gorącego puree z mango i dokładnie wymieszaj. Przestudź i wyłóż na wierzch serniczków. Wstaw na co najmniej 1 godzinę do lodówki do całkowitego stężenia. Podawaj z kwaśnymi owocami i miętą.

*Jak zrobić pierścienie cukiernicze: Pięć kawałków folii aluminiowej złóż wzdłuż na cztery części. Utwórz krążki i podklej je taśmą lub zepnij zszywaczem. W tworzeniu idealnych okręgów pomoże Ci szklanka.

Więcej zdjęć znajdziesz na stronie Cukier Królewski.

krok2

2 uwagi do wpisu “Serniczki mango

Dodaj komentarz