Zupa krem z dyni i gruszki

zupadyniagruszkaCałkiem niedawno (czy to przechadzając się w Internecie, czy po ulicy, sama już nie pamiętam) zwróciłam uwagę na ciekawą, bardzo sezonową propozycję w menu jakiejś restauracji – „zupa z dyni z gruszką”. Aż zaklaskałam, kiedy w myślach poczułam zapach gruszki i dyni w jednym garze. Do tego imbir, mleczko kokosowe. Już wiedziałam, że w sobotę na rynku kupię pierwszą w tym sezonie dynię. I gruszki. A potem biegiem wrócę do domu, żeby szybko to spracować. Podczas duszenia imbiru z gruszkami wiedziałam, że nie pomyliłam się – przygotowanie tej zupy będzie wiązać się z zapachem najlepszych perfum.

Składniki:

  • 800 g dyni
  • 1 gruszka
  • 1 łyżka masła
  • 1 mała cebula
  • 2-3 cm korzenia imbiru
  • 1 l bulionu warzywnego lub wody
  • 4 łyżki mleczka kokosowego
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • pieprz
  • 1/4 łyżeczki chili
  • 1/4 łyżeczki kurkumy

Dynię oczyścić z włókien i pestek, pozostawić skórę, pokroić na duże kawałki. Ułożyć na blaszce i piec w temperaturze 180’C przez około 20 minut. W tym czasie obrać gruszkę, usunąć gniazda nasienne, pokroić w kawałki. Cebulę drobno posiekać. Korzeń imbiru obrać i pokroić w cienkie plasterki.

Wyjąć dynię z piekarnika. Odkroić skórę (dynia powinna być miękka, a skóra łatwo odchodzić). Pokroić na mniejsze kawałki.

W dużym garnku rozpuścić masło, dodać cebulę, podusić, a następnie dodać imbir. Po chwili dodać gruszkę, a kolejno dynię. Dusić warzywa przez około 2 minuty. Wlać bulion. Zagotować, a następnie zmniejszyć ogień do minimum i gotować pod przykryciem przez 10-15 minut. Po tym czasie wyjąć z zupy kilka kawałków dyni (będą do podania zupy), a resztę zupy zmiksować na gładki krem. Dodać mleczko kokosowe, chili i kurkumę. W razie potrzeby doprawić solą i pieprzem.

Podawać z kawałkami dyni, mleczkiem kokosowym i chili. Posypać posiekaną natką pietruszki lub kolendry.

zupadyniagruszka1

6 uwag do wpisu “Zupa krem z dyni i gruszki

Dodaj komentarz