Rolada szpinakowa z łososiem

roladaszpinakowazlososiemNiezwykle prosta, ale efektowna przystawka. Jadłam na zimno, i po lekkim podgrzaniu.

Składniki:

  • 300 g świeżych liści szpinaku (lub mrożonych liści szpinaku)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • 3 jaja
  • 200 g łososia wędzonego w plastrach
  • 1 opakowanie serka Philadelphia (lub innego śmietankowego; ricotta)

Piekarnik nagrzać do 180’C.

Liście szpinaku opłukać, zalać wrzątkiem, odsączyć nadmiar wody dociskając ręcznik papierowy (mrożony szpinak rozmrozić, odsączyć). Szpinak zmiksować z czosnkiem, gałką muszkatołową, solą, pieprzem i 3 żółtkami (białka przełożyć do miski).

szpinakowarolada1

Białka ubić na sztywną pianę i połączyć ze szpinakiem. Blachę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia i wyłożyć masę szpinakową. Rozsmarować na całej powierzchni, tworząc prostokąt. Piec 15 minut. Po wyjęciu z piekarnika odstawić na kilka minut do ostygnięcia. Przewrócić ostrożnie papier na blacie i powoli oderwać papier od ciasta. Ponownie przełożyć ciasto na drugą stronę, tak aby nierówna część była na wierzchu.

Serek (można wymieszać z posiekanym koperkiem) rozsmarować grubą warstwą na cieście szpinakowym. Na serku ułożyć plastry wędzonego łososia. Zawinąć w roladę i wstawić do lodówki na minimum 1 godzinę. Przed podaniem pokroić w grube krążki.

szpinakowarolada2roladaszpinakowazlososiem2

roladaszpinakowazlososiem1

24 uwagi do wpisu “Rolada szpinakowa z łososiem

  1. Wygląda tak samo pysznie jak moja- jestem miłośniczką tej rolady odkąd moja mama ją przygotowała po raz pierwszy jakiś czas temu. Zdecydowanie polecam!

  2. Witam, czy taką roladę można przygotować dzień wcześniej przed przyjęciem , i zostawić na całą noc w lodówce ? Nic się z nią nie stanie np. nie rozmięknie się ? ;)

    • Myślę, że nie będzie dużej krzywdy, jeśli zrobi się ją dzień wcześniej. Tym bardziej, że po przygotowaniu potrzebuje czasu, żeby dojść do siebie właśnie w lodówce. Sugeruje przygotować wieczorem dzień wcześniej. Nie powinna spulchnieć/rozmięknąć.

    • ja zawsze robię dzień wcześniej wtedy jest smaczniejsza bo wszystkie smaki się „przegryzą” ze sobą. Wcześniiej owijam w folie sporzywczą.

  3. I jeszcze jedno mam pytanie ;) jaki szpinak Pani zdaniem jest lepszy do tej rolady , mrożony czy świeży? Rolada którą Pani zrobiła wygląda cudownie, i właśnie zastanawiam się jakiego szpinaku Pani użyła :) Pozdrawiam

    • Aniu, użyłam świeżych liści szpinaku, które kupuje się w każdym hipermarkecie, np. baby szpinak. Szpinak należy przelać gorącą wodą, więc i tak rozmięka. Ważne, żeby szpinak osuszyć, niezależnie, czy zdecydujesz się na świeży czy mrożony ;)

  4. ja do serka dodaje jeszcze łyżkę chrzanu śmietankowego, smakuje lepiej jak to moja mama mówi „ostrzej” ale to dla miłoścników chrzanu…. na parapetówkę idealna :)

  5. Witam, mam pytanie czy może być mniej jajek do tej rolady, przyznam że są mocno wyczuwalne i to mi przeszkadza. Czy jeżeli dodam jedno max. 2, zwiąże składniki?

Skomentuj

